انواع مهاجرت

مهاجرت به کانادا

هزینه زندگی و تحصیل در کانادا

کشور کانادا به خاطر کیفیت بالای زندگی و موقعیت‌های رفاهی عالی که برای شهروندان خود فراهم می‌کند، دارای شهرت بسیاری است. این ویژگی باعث شده است که کشور کانادا به یکی از مقصدهای مهاجرتی پرطرفدار در بین افرادی که قصد مهاجرت دارند، تبدیل شود. از طرف دیگر، باید گفت که کانادا یک کشور مهاجر پذیر به شمار می‌آید و افراد زیادی از ملیت‌های گوناگون به این کشور مهاجرت می‌کنند. تنوع فرهنگی و چند ملیتی شهروندان کشور کانادا باعث می‌شود که افراد با فرهنگ‌ها، دین‌ها، نژادها، عقاید و سبک های زندگی‌ متفاوت، زندگی مسالمت آمیز و دوستانه‌ای در کنار یکدیگر داشته باشند و به باورها و عقاید یکدیگر و فرهنگ‌های متفاوت احترام بگذارند. با همه‌ی اینها، تصمیم‌ گیری در مورد مهاجرت به یک کشور کار آسانی نیست و قبل از اقدام به مهاجرت باید عوامل بسیاری را مورد بررسی قرار دهید.

بسیاری از شهرهای کانادا در میان شهرهای مختلف جهان جزء بهترین مکان‌ها برای زندگی به شمار می‌آیند. شما می‌توانید با زندگی در کانادا از کیفیت بالای زندگی برخوردار باشید. اما باید به این نکته‌ی مهم اشاره کرد که هزینه ی زندگی در کانادا با توجه به استان، منطقه، شهر و محل زندگی ممکن است به صورت قابل توجهی متفاوت باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا

  • پاسپورت معتبر

شما نیاز به یک پاسپورت معتبر برای اقدام جهت اخذ اجازه تحصیل در کانادا دارید. برای کمیسیون عالی کانادا مهم است که تاریخ اعتبار پاسپورت شما برای طول دوره تحصیل در کانادا کافی باشد. برای مثال، اگر شما قصد سفر به کانادا در سپتامبر ۲۰۲3 را برای دوره ای دو ساله دارید، پاسپورت شما باید حداقل تا سپتامبر ۲۰۲5 اعتبار داشته باشد.

  • مدرک پذیرش توسط موسسه آموزشی انتخاب شده

یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا، نامه پذیرش دانشگاه است. شما نیازمند نامه پذیرش از دانشگاه/ موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید، هستید. موسسه آموزشی انتخاب شده دانشگاهی است که توسط دپارتمان مهاجرت شناخته شده است.

در صورتی که شما برای ادامه تحصیل خود استان کبک را انتخاب کرده‌اید، نیاز به یک CAQ دارید.

CAQ  مخفف عبارت Quebec Acceptance Certificate است و به معنی گواهی پذیرش استان کبک می‌باشد. متقاضیانی که توانسته‌اند پذیرش یکی از دانشگاه‌های استان کبک کانادا را اخذ نمایند، موظف هستند که این گواهی‌نامه را از اداره مهاجرت کبک در کانادا دریافت کنند و آن را به دانشگاه ارائه دهند تا بتوانند نامه پذیرش خود را از دانشگاه دریافت نموده و بقیه مراحل مربوط به دریافت ویزای کانادا را طی کنند.

  • مدارک مالی

در زمان درخواست برای اجازه تحصیل، شما باید مدارکی درباره وضعیت مالی خود ارائه دهید. شما باید بتوانید ثابت کنید که سرمایه کافی برای پرداخت شهریه‌ها و هزینه های زندگی مورد انتظار را دارید. سازمان مهاجرت کانادا اینگونه فرض می‌کند که یک دانشجو حداقل ۱۰۰۰۰ دلار کانادا برای هر سال اقامتش در کانادا نیاز دارد. به جز موارد فوق، دانشجو باید ثابت نماید که سرمایه کافی برای کرایه‌های بازگشت به کشور مبدا را نیز دارد.

  • عکس با ابعاد پاسپورتی

عکس ارائه شده باید در ۶  ماه اخیر گرفته شده باشد و با ظاهر کنونی داوطلب مطابقت کامل داشته باشد. عکس باید به صورت رو به رو و با پس زمینه ی روشن و خالی گرفته شود. هنگام گرفتن عکس حالت طبیعی صورت باید حفظ شود.

  • آزمایش پزشکی مهاجرت (IME)

دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا و اخذ ویزای آن را دارند، باید اقدام به رزرو و ویزیت دکترهای لیست شده برای معاینات پزشکی، ترجیحا یک هفته قبل از شروع فرآیند درخواست ویزایشان کنند. این کار به دکتر زمان کافی برای ارزیابی و آپلود مدارک ضروری را می‌دهد. رزرو وقت ملاقات از پیش با نزدیک‌ترین درمانگاه/پزشک همواره پیشنهاد می‌شود.

هنگامی که معاینات شما به اتمام رسید، پزشک باید نتایج را برای CIC یا سازمان تابعیت و مهاجرت کانادا که سیاست گذار و مجری امور مربوط به ویزا و مهاجرت کانادا است، ارسال نماید.

  • سوابق کیفری

نداشتن هیچگونه سوء سابقه‌ای. ممکن است از شما خواسته شود تا گواهی عدم سوء سابقه‌تان را که از اداره پلیس دریافت کرده‌اید، ارائه نمایید.

حین مصاحبه شخصی، توسط مصاحبه گر مدارک بیشتری ممکن است از شما خواسته شود. این مدارک ممکن است برای اثبات وضعیت تحصیلی یا مالی شما درخواست شوند و شامل موارد زیر هستند:

  • ریزنمرات، دیپلم، مدارک یا ‌گواهی‌نامه‌های مدارس، موسسات آموزش عالی و دانشگاه هایی که در آن‌ها تحصیل کرده‌اید.
  • نمرات آزمون‌هایی مانندTOEFL، SAT،IELTS ، GRE،ACT یا GMAT و غیره
  • انگیزه شما برای مهاجرت به کانادا برای تکمیل دوره تحصیلی‌تان
  • چگونه شما همه هزینه‌های زندگی، سفر و تحصیل را پرداخت خواهید کرد؟

در کلیه مراحل، داشتن مدارک معتبر زبان انگلیسی با نمره مورد قبول اعلام شده توسط دانشگاه مقصد الزامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *